Budoucnost práce vs. Práce budoucnosti. 3. ČÁST. Co když budoucnost už začala? Na co se připravit? Proč staré, vnucující se obchodní modely přestávají fungovat a jsou nenápadně nahrazovány tichým sdíleným obchodováním? Změna je tu. Buďte při tom.
V předchozích dvou dílech jsme sledovali trend ohrožující pracovní trh jako takový a to, které obory jsou nejohroženější.
Překvapivě mezi ně patří i obchodní systém založený na všudypřítomné reklamě - televize, radio, internet, časopisy. Prostor, ve kterém z nás spotřebitelů dělají nesvéprávné zákazníky, kteří potřebují poradit, navést, tedy v konečném důsledku více či méně zmanipulovat ke koupi toho pravého produktu či služby.
Ať nejsme moc radikální - informovat spotřebitele o existenci firmy, o inovaci výrobku, o nové službě usnadňující spotřebitelům život, to vše je potřeba. Potíž je v přebujelosti všech těch Black Fridayů a jejich čím dál větší naléhavosti a klamavosti na straně jedné a podprahovosti na straně druhé. Představte si svět ve kterém tato smršť neexistuje...Je
to samozřejmě utopie, i když ne tak docela. Určité zboží totiž tento
druh agresivní reklamy nepotřebuje. Nepotřebuje billboardy, plakáty,
inzeráty ani PPC reklamu. Nepotřebuje amazonské mezisklady s jejich
aparátem, drahé regály a pulty v marketech a supermarketech, stovky
zbytečných kilometrů při přepravě sem a tam, ani peníze na platy velkého zástupu obsluhujících zaměstnanců.
Nepotřebuje je proto, že si cestu ke spotřebiteli nachází jinak.